?

Log in

kaato-chan
01 January 2020 @ 12:00 am

Friends-locked since: 2 0 1 1 . 1 2 . 2 3
FRIENDING POLICY: Comment to be added. Please introduce yourself first, and state how you found this journal before commenting or adding, otherwise they will be ignored. This journal contains my boring rl rants and ramblings, so adding this journal is higly not encouraged. BUT I am more active (and friendlier) in twitter. Just @ me and I will follow back ;D
Tags:
 
 
kaato-chan
01 January 2016 @ 08:15 pm
Looks like I didn't post a single entry here the whole 2015 (except my traditional year-end post). School sure took a lot of my time from LJ haha! So anyway, here I am again bringing you my 2015 year-end post! This is probably something I will never get tired of doing because I enjoy back-reading these yearly ♥♥♥

- - - - -

A summary of Kat's 2015
- Got invited to be a contributing writer for Didache Youth, but I declined simply because it overlaps with my shool schedules :(
- Accepted the position as President of my home academic organization at School (Business and Information Technology Society)
- Got to know my cute juniors from org activities. T'was not quite as lively and as my org in my previous uni, but it was fun working with them ♥
- Consistent dean's lister and finally made it through the Honor's Circle
- Had my internship at PLDT (some big company in the Philippines famous for it's slow internet services lol) and it was one hell of an experience
- Experienced staying at work for 12 damn hours (this internship was no joke lol)
- Met a lot of student leaders at PLDT and some of them became irreplaceable buddies ♥
- Received my first salary (jk, it was just my OJT allowance)
- Treated my family for the first time! Yay the pizzas on me haha!
- Bought a 3DS (FINALLY) using the rest of my allowance
- Got so stressed about org activities
- Had quite a messed up schedule at school and there were days when we had 7:30AM classes and at the same time our last period ends at 7:30PM. 12. freaking. hours.
- Got to know quite a lot of students around school thanks to being a part of the college's presidents' circle (bc I used to just stay within my own circle)
- Became a Firefox Student Ambassador and volunteered with their activities. Got to know these lovely team of dorks
- Became active in IG, I guess? lol
- Participated in overnight activities at school (aside from retreats) and it was really fun!

Experienced quite a lot of new things this 2015, and I bet 2016 will be no different haha!

- - - - -

Not much art was made this year too, so no art summary for 2015 :( (I will do my best this year haha!)

- - - - -

So last year, I posted my goals and resolutions fro 2015, let's see how it turned out. This was listed according to top priority.

Resolutions/Goals for 2015:

1. Play hard, study hard-ER; Aim for a Latin honor and best thesis!
Well, I'm still part of the Honor's Circle and Dean's List at school, and a candidate for Latin honors but I don't think I can still aim for best thesis, especially since I chose a small business to work with instead of going with a big national company (bc I had the opportunity and I did not grab it). heh, mediocrity at its finest.

2. Change twitter profile icon monthly, it should be drawn.
this definitely DID not happen, nope. Not planning to do it this year either lol

3. Be more sociable, especially with relatives.
I would say I did my best with this one. I gained quite a lot of friends this year too, going out of my shell and being active with the student leader activities around. With the recent family reunions too, I tried not to use my phone and actually talk with my cousins.

4. Make a habit of sleeping early.
heh. I have nothing to say here..

5. Read at least 10 books.
I think I only read around 4 books last year, so I totally failed this one too.

6. Keep a journal. It does not have to be daily.
haha the journal totally did not happen last year, but I will try my best this year

7. Save money, buy a 3DS.
THIS I MANAGED TO DO! and to think that it's the last on the list, damn me and my priorities lol bought my own second hand 3DS using my OJT allowance hihi quite an achievement this 2015 ♥

- - - - -

Resolutions/Goals for 2016:
1. Take the monthly papemelroti planner seriously (bc I get one of these yearly but never filled it up)
2. Start a daily journal with a theme Happiness/Gratitude (no, I'm srs this time lols)
3. Draw at least once a week (HAHAHA HERE WE GO AGAAAIN)
4. GRADUATE! no more delays pls
5. Get a job and earn money. lol
6. Start wearing contact lenses (once I get a job, ofc. it must be bought from my OWN money)

Here's to hoping I can accomplish these hihi

- - - - -

First Fandom of 2015: definitely Shingeki no Kyojin, it was such a big hype, but I'm not so into it anymore 'til season 2's out lol
Favorite Main Character of 2015: Trafalgar Law from One Piece, Soma from Shokugeki no Soma, Todoroki from Hero Academia, and of course my number one idol from ABC-Z Totsuka Shota ♥
Favorite Villain of 2015: definitely the grand king, Oikawa Tooru from Haikyuu!
Favorite Het Couple of 2015: MamuraxSuzume from HnR and SomaxMegumi from Shokugeki no Soma
Favorite Yuri Couple of 2015: meh.
Favorite Yaoi Couple of 2015: LawxLuffy (and I don't mind it wuth a + Zoro lol)
Fandom That You Never Expected To Get Into: not exactly fandom, but I got into different kinds of EDM music this year, specifically Glitch Hop and Chiptunes. Also, SHAWN WASABI!!
Fandom That Made An Unexpected Comeback: One Piece, definitely!
Fandom That Inspired The Most Crack: One Piece, and ONE PUNCH MAN HAHAHA
Last Fandom of 2015: One Punch Man, everyone should watch this, its just so damn funny haha!
Fandom of 2015: Yamamori Mika. lol if ever she's a fandom, but I am so in love with her art and manga ♥♥♥

I spent with less fandom this 2015 tho. Not much idols, animu and videogames, only indulged with manga, bc it's easier to update.

- - - - -

previous years: 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014
 
 
Current Mood: excitedexcited
Current Music: Shawn Wasabi - Burnt Rice
 
 
kaato-chan
18 January 2013 @ 05:27 pm
Since at the moment I have no time to download all these HamaKisu subbed files I found, I'll be listing all of them in this entry. This entry is public since I think it would also be of help to other Kisumai fans. They are arranged by date aired (yyyy/mm/dd). Also,if there are broken/wrong links and if there are other subbed episodes that are not in this list, please inform me. :)

HamaKisu ListCollapse )

KisuHama Learning ListCollapse )


* To access locked entries, you need to be a member of the respective comm.
* If looking for raws, go to kis_my_ft2 or kismymedia

Disclaimer: I did not sub these. I just compiled all the links. :)
Tags:
 
 
kaato-chan
08 December 2010 @ 07:57 pm
I cried.

maybe because the pv is sad
or maybe it's just the magic of Rie Fu's music

watch under the cut. trust me, it won"t waste a minute of your life.Collapse )

OMG stil can't believe this is going to be an anime |D
I'll be back when it's Christmas break. I miss you guys! ♥
 
 
Current Mood: excitedexcited
 
 
kaato-chan
03 June 2010 @ 10:36 pm
why?

When I knew that wsj will be serializing this I was liek 'omg. I will totally read ittt~ dkfsgkdhfs;'. After a month I haven't seen any chapters yet from onemanga so I thought probably it became monthly. And now that it took too long I googled it already and found that IT HAS 10 FREAKING CHAPTERS ALREADY. :/

So.. recommending a manga~ 8D

Title: Kiben Gakuha, Yotsuya Senpai no Kaidan
Author: Furudate Haruichi
Genre: drama, horror, mystery, shounen

Why am I reading this: because the protragonist TOTALLY LOOKS LIKE TYL!HIBARI



Summary: Yotsuya, who mysteriously looks like hibari, is a pedo, and like Hibari, he doesn't want to graduate because he's so cool and the like is rumored to be a person who solves paranormal phenomenas and the like. So this girl, who suspiciously lost her friend approaches the pedo Yotsuya-senpai. She founds out that the rumors were TERRIBLY WRONG. It turns out that Yotsuya likes telling horror stories just so he could hear the audiences scream/shriek. Yeah, the screaming is his favorite part. totally a psycho pedo if you'll ask me. srs issues.. And his goal is..

it"s getting too long. O:Collapse )

- - - - -

Will answer those memes maybe tomorrow or Sunday along with the khr reactions. and has LJ been playing with the fonts lately? I like small fonts, BUT NOT SUPER SMALL ONES. ಠ_ಠ
 
 
Current Mood: irritatedirritated
 
 
 
kaato-chan
29 January 2010 @ 08:17 pm
Please ignore this post. xD

For blogcrew purposes annd such.Collapse )
Tags: ,
 
 
kaato-chan
09 May 2009 @ 10:27 pm
Okay. So after I was spoiled about ch.240's last spreadpage, I can't stop it anymore. 8DD I'll definitely post a manifesto about this. It clearly started with Dino.I'm guessing there are other people doing this too, but who cares 8DD.

On to my Manifesto. 8DCollapse )

This is the reason why I haven't posted anything after the 240 spoilers came. I did half of that in IE6. D< It killed me. srsly. If the six funeral wreaths also have pokemons box animal weapons they'll be in another post. Oh yes, that's how special they are for being so late. xD hmm.

Please feel free to suggest or add anything. :D

EDIT: this entry was yearss ago but I'm keeping this public w/o fixing all the images and shizz. kinda gives an abandoned journal aura ;) /brick'd
 
 
Current Mood: geekygeeky